Varje år arrangerar Högskolan för Design och Konsthantverk en julmarknad med studenternas arbeten. I år vill man öppna upp marknaden för fler, och ett steg i det är marknadsföringen på engelska, somaliska och arabiska.
Mellan den 8 och 10 december slår HDK upp dörrarna för årets julmarknad med fokus på design och konsthantverk. Som vanligt är det studenter från både bachelor- och masterprogrammen som säljer sina arbeten.
– Årets grafiska profil handlar om att öppna upp marknaden, och bjuda in hela staden. Vi har därför valt att göra delar av vår copy på de fyra största språken i Göteborg; svenska, engelska, somaliska och arabiska samt arbetar aktivt i vår marknadsföringsstrategi för att verkligen nå ut, skriver HDK i ett pressmeddelande.
Den visuella identiteten är tänkt att följa samma tema, genom en estetik av ”byggstenar” som läggs samman i mönster och representerar små delar av ett mångfacetterat och färgsprakande Göteborg. Den grafiska profilen är framtagen av Charlotte Harbäck och Hanna Peterson.
Öppettider:
8/12 16–19
9/12 11–17
10/12 11–17
Adress: Kristinelundsgatan 6
Mer info hittar du på marknadens Facebookevent.